Malin Vestergren

2014 is an old path
I början av 2014 skrev jag en lista. 
 
Mål 2014
 
SKOLA/STUDIER
  • Ta studenten
  • Få bra betyg - plugga som ett as
  • Söka till en skola utomlands
  • Söka till Lunds Universitet/Malmö Högskola
  • Bli antagen till en skola utomlands
  • Bli antagen till Lunds Universitet/Malmö Högskola
FRITID
  • Träna
  • Göra små fotojobb
  • Ta fram BB (min bok) och kolla grunden. Håller storyn?
EKONOMI/ARBETE/INKÖP/SÄLJ
  • Göra små fotojobb
  • Hitta jobb direkt efter studenten
  • Köpa en Canon EOS 5D Mark III
  • Sälja min 500D
  • Sälja 55-250mm
  • Sälja 18-55mm
PERSONLIGT
  • Pierca örat
  • Utveckla den kreativa Malin

 
Ska jag nu utvärdera den listan blir det såhär:
 
SKOLA/STUDIER
  • Ta studenten Typ det bästa jag gjort i mitt liv. Var så jädra glad under hela studentenperioden. Ni 96or och andra som tar studenten till sommaren har det bästa halvåret framför er.
  • Få bra betyg - plugga som ett as Plugga som ett as var det ja och det lönade sig rejält för jag gick ut med grymma betyg.
  • Söka till en skola utomlands SBCC .
  • Söka till Lunds Universitet/Malmö Högskola Sökte till båda. 
  • Bli antagen till en skola utomlands Blev ju antagen till SBCC.
  • Bli antagen till Lunds Universitet/Malmö Högskola Blev antagen till Produktionsledare: Media på Malmös Högskola och blev reserv nr 2 till Tekniskt Basår på Lunds Universitet. Tackade såklart nej till båda eftersom jag åkte till USA istället.
FRITID
  • Träna Slutade med ridningen och började gymma som en tok. Blev kär i träningen och upptäckte ett nytt sätt att leva på. Jag pressade mig otroligt hårt och var superfokuserad på mina mål och lät inget komma i min väg. Jag är så otroligt stolt över mig själv över vad jag lyckades åstadkomma med min träning på knappt 6 månader, samtidigt som jag pluggade som en idiot inför studenten och alla andra aktiviteter som försigick.
  • Göra små fotojobb Fotade konserter och hästbilder. Kom i kontakt med två bildbyråer som skulle ansöka om fotopass till mig så jag kunde komma in på konserter och fota åt dem.
  • Ta fram BB (min bok) och kolla grunden. Håller storyn? Det gjorde jag i USA. Känner att jag har fått en bättre grund nu som jag kan bygga på. Har en rejäl synopsis som jag kommer fortsätta skriva på och fylla ut tills jag känner att det är dags att skriva boken.
EKONOMI/ARBETE/INKÖP/SÄLJ
  • Göra små fotojobb
  • Hitta jobb direkt efter studenten
  • Köpa en Canon EOS 5D Mark III H J Ä R T A. Det var bland den sista saken jag köpte under 2014. Även den dyraste saken jag la pengar på. 2014 blev ett väldigt dyrt år för mig. Stora utgifter iom studenten och USA och andra inköp. Har en studieskuld till CSN som jag måste betala av. 
  • Sälja min 500D
  • Sälja 55-250mm
  • Sälja 18-55mm
PERSONLIGT
  • Pierca örat
  • Utveckla den kreativa Malin Det gjorde jag massvis i USA, dels på fritiden och genom skolan då jag i princip endast läste sådana kurser. 
 
Det största jag ångrar med 2014 är att jag kom ifrån träningen och allt gick förlorat åt helt fel håll medan jag var i USA. 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress