Malin Vestergren

Dag 1 & 2 i USA
Igår kom jag fram till flygplatsen EWR (New York Liberty Airport) och flygningen gick bra. Fick stå i en lång kö för att gå genom passkontroll osv. det tog sin lilla tid, men flyget va tidigt med ca 20 minuter. Visade mitt visum, pass med med flygbiljett och I-20 form, sen fick jag svara på lite frågor. Det va som ett small talk, men det fanns nog en tanke bakom det. Jag fick lämna fingeravtryck, precis som i Stockholm på amerikanska ambassaden, och bli fotograferad. 
 
Sen hämtade jag min väska, det stora bagaget, och sedan gick jag ut till ännu en kontroll där jag fick lämna ifrån mig ett papper/blankett som man var tvungen att fylla i på flyget. Sen frågade han om jag hade någon mat med mig i mitt bagage men det hade jag inte så då fick jag gå vidare.
 
Ut till Taxi-området. Ställde mig i kö för att få taxi, pratade med en kvinna som frågade vart jag skulle och då skrev hon ut ett kvitto som jag skulle visa föraren. Sen fick jag taxin och åkte till hotellet. Checkade in, gick till rummet och vilade i ca 1h innan jag gick och letade efter gymmet och sen gick jag ner och gymma lite och badade efter. 
 
Just nu på flyget är det massa luftgropar - och har varit ett tag - så vi måste ha bältena på oss. Klockan är 07.40 lokal tid, hemma i Sverige är klockan 13.40, och i Santa Barbara är den 04.40. 
 
När jag checkade in bestämde vi att jag skulle få airport shuttle vid 04.00, men jag gick ner och ändrade det till 03.30 istället. Så igår gick jag och la mig vid ca 18 lokal tid, tror den va runt 00 i Sverige då. Somnade inte direkt, men efter en stund. Vaknade vid 22, och sedan hade jag svårt att somna om. Hade massa flyktiga tankar om att jag skulle försova mig om jag somnade igen för jag va nog rätt trött Även om jag inte direkt kände det. jag h ade sovit lite (kanske 1-2h på flyget ARN - EWR) men va nog trött ändå. Hur som helst, jag somnade och vaknade kanske 22.18, sen igen vid 22.54. Trodde jag sovit hur länge som helst men det hade jag ju tydligen inte.
 
Vaknade igen vid 2.20 någon gång, så då tänkte jag att jag kan lika gärna kunde vara vaken. Hade satt alarmet på 2.40, 2.45 och 2.50 så det va bara 40 minuter tidigt. Låg i sängen och hörde av mig till Sverige. Sen vid 2.45 gick jag upp å gjorde mig klar sen va jag nere och checkade ut vid 3.15 och kom till flygplatsen EWR ca 3.30 max, tror jag. 
 
Köpte en sallad med kyckling till frukost, och det låg nåt konstigt bröd/grejs där i. Tänk er mjuka tortilla bröd blandat med sådana räkchips som man kan ta på vissa restauranger. Kan tänka mig att det va istället för krutonger som i Sverige? De va i samma storlek som riven skinka på pizza, kanske 2-3cm långa och 6-7mm breda. Vissa va böjda och vridna. När de kom i kontakt med nåt blött så blev de mjukare och segare.. Hm, konstigt. Aja haha. Därefter köpte jag en medium cappuccino och gick iväg till min gate. Hade en timme till godo att göra ingenting på när jag va framme så jag satte mig och läste lite. 
 
Säkerhetskontrollerna på flygplatsen va inga problem, det gick hur lätt som helst att komma igenom allt och mina piercingar gav inget utslag i kontrollerna, hahaha!
 
Nu är den 8, ska sova lite! Beräknas vara framme 8.59, men det skiljer typ 3h, så resan tar ändå 5-6 timmar har jag för mig. 
 
 
 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress