Malin Vestergren

Följden av manlig ondska
Tänkte bara presentera min lilla bokserie lite kort såhär på eftermiddagen! Börjar med del 1, alltså Brevet Bredvid, då det inte finns så mycket att säga om del 2 än!
Del 1 började jag skriva när jag gick i typ.. 6an. Och då var den allt annat än bra skriven. Bara konversationer heeeeela tiden. Det hade kunnat varit ett filmmanus! Som tur var så fick jag tips av min svenskalärare om att jag borde ändra så att det inte bara var dialoger hela tiden. Så det gjorde jag! Haha ojoj, jag minns när jag raderade flera sidor med bara dialoger och skrev en sammanfattning om hela samtalet på några enstaka rader istället.. Det var skoj det! Höhö..

Allteftersom när jag skrev så blev jag bättre på att skriva, och om man läste början i boken och några sidor, och sedan läste det jag skrivit sist, så skulle man kunna tro att det var två helt olika personer som skrivit det! Det var sån himla skillnad på hur jag skrev! På grund av att det var så, så tänkte jag att nä, det kan inte se ut såhär... jag skriver om allt. Så det gjorde jag! Innan jag skrev om det så hade jag inte så jätte många sidor, kanske 20 st dataskrivna A4 i textstorlek 10 (inte alls mycket haha), så det satt jag och skrev om.

När jag hade skrivit om allt det, så skrev jag mera för hand. Sedan skrev jag in det i datan. Osv osv osv.. Nu när jag skriver så skriver jag i A5, textstorlek 10. Visste ni att det "optimala" antalet tecken (inte ord) på en rad bör vara runt 55? Om det blir mer än 55 så blir raden för lång och då tappar ögonen lätt bort sig när man ska byta rad. Lite roligt sådär! Anledningen till att jag skriver i A5 är för att https://www.vulkan.se/ trycker pocketböckerna i A5. Egentligen så tycker jag att A5 är för stort.. jag har ett eget mått som jag vill att mina böcker ska tryckas i! :[ Anledningen till att jag skriver med storlek 10 är för att det blir rätt antal tecken på varje rad då ;)
Det jag sitter och gör nu, är att utöka allt jag skrivit från början till slut. Så man skulle kunna säga att jag sitter och skriver om allt igen.. blöh. Och nej, det är faktiskt inte kul! Det är därför det tar en sån jävla tid att få klar bokfan, jag vill inte sitta och göra det tråkiga! Meeeen det måste jag.
Målet är att jag ska ha skrivit klart boken helt innan jag går och tar sommarlov.. Eller rättare sagt; Jag ska ha boken i min hand, färdigskriven och tryckt, när jag tar sommarlov.


Är det någon av er som läser min blogg som är grym på att rita? Kanske har du isf lust att rita mitt omslag?
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress