Malin Vestergren

National Novel Writing Month
 
Nu är det snart dags för årets NaNoWriMo!! Jag vet inte riktigt än om jag ska vara med, men jag har börjat skriva på förarbetet till min bok nu de sista dagarna.. Så vi får se. I alla fall, det går ut på att man ska skriva en bok på en månad. Japp. 50'000 ord ska man få ner från den första november till den sista november.
 
Detta är det som jag har hunnit fixa hittills - och det är inte ens klart än. Men det skulle ju vara hemskt kul om jag lyckades skriva något litet.. kanske inte förväntar mig att jag ska börja skriva på själva boken eftersom jag fortfarande har ton med förarbete kvar att göra. Den här gången vill jag liksom göra det "rätt" från början och därför tänker jag lägga massa tid på just förarbetet. Jag vill, om jag behöver, kunna ta en längre paus från skrivandet och sedan när jag tar upp det igen veta precis vad jag har tänkt mig genom att bara läsa igenom synopsis osv några gånger.
 
Som ni ser på bilden så är det väldigt fint upplagt och det är inte vanliga Pages (i Mac's) som jag använder. Jag hittade en app som heter iBooks Author som är gratis och som är SKITBRA för precis det här med att skriva bl.a. böcker. Finfint!
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress