Malin Vestergren

Min nisch
Jag skulle vilja hitta "min grej" som jag blir riktigt duktig på att fotografera och det står nog mellan att fota hästar och fota på konserter/gig. Båda grenarna handlar om att fånga just det ögonblicket och ibland skiter det sig totalt, men när man väl får till det så brukar det bli väldigt bra :) Gemensamt för hästfoto och konsertfoto är bl.a. snabb slutartid, stor bländare och telezoom.
Bilden ovan kommer från min tumblr där jag bara lägger upp hästfoton. http://malinuknow.tumblr.com/
 
Emelie

Fina bilder! Hur har du blivit så bra på att fota? :)

Svar: Tack :D Jag har övat och övat och övat :) Kollat vad andra fotografer har haft för inställningar när de fotat samma sak och så har jag försökt ta efter :) Antar jag :D Sedan har jag läst en massa också :)
Malin Westergren

Jessika

Sv: Tack :D

Ellen

sv: jo tack det är bara bra! jätte fina bilder!

Svar: Härligt! :) Taaack :))
Malin Westergren

FrökenTV, bloggen om tv och film

svar: ja :D hihi

Svar: :D
Malin Westergren

Ellinor

SV: ååh okej! Det är ju toppen! :)

Allt bra idag? :D

Svar: Jaa :) Själv? :D
Malin Westergren

Chamilla Magnusson

Jag skulle vilja bli bättre på att fotografera landskap, motorcyklar och bilar i fart och min hund när hon hittar på sina rakartyg :)
Men allra först borde jag nog skaffa mig en systemkamera, för än så länge använder jag bara min IPhone och min Samsung kamera som jag tror är på 12 MEGA pixlar...
Någon du skulle rekomendera för en nybörjare?

Svar: Vad roligt! Oja, det beror mycket på hur mycket pengar du vill lägga ut! Jag tycker personligen att det är bättre att köpa en "för bra" kamera för sina kunskaper då man säkert utvecklas ganska fort och då är det segt att köpa en ännu bättre kamera senare. Min kamera (Canon EOS 500D) har lärt mig allt jag kan och den har varit väldigt bra under dessa tre år jag ägt den. Men kanske Canon EOS 1100D ? Här har du en länk och en recension http://www.kamerabild.se/tester/systemkameror/test-canon-eos-1100d-nytt-liv-i-canons-budgetmodell-1.472343.html :)
Malin Westergren

Madde Andersson

så duktig du är på att fota! :)

Svar: Åh tack så mycket! :D
Malin Westergren

Chamilla Magnusson

Tack, jag ska kika på det :)

Svar: :)
Malin Westergren

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress