Malin Vestergren

Tjuvkik på mitt bokomslag!
Ikväll satt jag och lekte lite (läs mycket) i photoshop. Det började först lite på skoj, men sen tänkte jag att när jag ändå håller på, varför inte göra det seriöst och få skiten gjord någon gång liksom? Jag har ungefär fem olika varianter av just denna layout och jag är inte helt hundra på om det är rätt färger etc, men än så länge får det se ut såhär. Själva omslaget och layouten tog inte så lång tid (läs jo det tog lång tid) att göra, det var baksidetexten som var knepig att hitta på. Det är den texten som ska locka er att läsa boken, och det går att vrida och vända på den hur mycket som helst för att det ska riktigt bra, men sedan ska den ju såklart inte utlova något som boken inte tar upp. Ni kanske tänker att det bara är att sammanfatta boken på ett bra sätt och att det inte kan vara så svårt, - men stopp å belägg där.
Måste tillägga att boken dessutom har fått ett nytt namn. Hela Förbannelsen över Brevet Bredvid passade inte något vidare bra till omslaget och den titeln är även i det längsta slaget, så jag tog helt enkelt bort bredvid (wohoo, mycket va ;). Jag skulle nog faktiskt tycka det lät och såg bäst ut om den bara hette Förbannelsen men då passar det inte ihop med en mening i baksidetexten... och den meningen måste jag bara ha med för det är den som binder ihop hela raddan. Så lite finurligt är det allt, det här med omslag och texter.
 
Kommer du vilja köpa den?
Mamma

Jag förutsätter att jag är den som får köpa din allra första bok 😊 ?

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress