Malin Vestergren

Glansdagarna är snart förbi
Nu har jag snart haft min 500D i tre år. Det känns som att vår tid tillsamman börjar lida mot sitt slut, om än glansdagarnas slut. Jag har trivts jättebra med den här kameran och jag har lärt mig allt jag kan med hjälp av den. Jag ville redan för ett tag sedan byta upp mig till en bättre kamera, men valde istället att köpa bättre objektiv. Mycket av bildernas kvalité hänger faktiskt på vilket objektiv man fotar med och inte kameran. Visst, det krävs ju såklart lite av kameran också men jag skulle vilja påstå att det är smartare att byta upp sig till ordentliga objektiv före man lägger en jävla massa pengar på ett kamerahus. 
 
Nu har jag spanat in Canon 5d Mark II, en riktig goding. Allra helst skulle jag såklart vilja ha efterföljaren 5d mark III, men jag får nog vänta några (läs många) år innan jag lägger så mycket pengar på ett kamerahus. Jag är lite så att om jag ska köpa något av kvalité, alltså något som kostar mycket mer än "vanligt", så vill jag ha det som är i toppen av bra kvalité. Detta är ju lite... negativt för plånboken, men jag tror faktiskt på att man tjänar på det i slutändan. Det är svååårt att hålla tankarna och "I want"-känslorna i styr när jag kollar på 5D Mark III. Dock så kostar den waaaay toooo much, asså allvarligt. Kanske senare när jag har skaffat ett jobb eller sparat pengar som jag endast ska ha till den kameran så kan jag köpa den. Kanske.
 
Canon 5D Mark II får du pröjsa ca 15'000 + för. (Och för 5D Mark III ca 27'000..........) Men de är ju så fina. Små skatter i sig själva. Tänkte skriva något ännu djupare och ännu mer poetiskt här men jag kom tyvärr inte på något...

Aja, här är iaf tre bilder på skönheten själv och dessutom mitt 50mm objektiv! 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress