Malin Vestergren

Vinnarbilderna och en hemlis
Jag var med i en fototävling som Ung i Eskilstuna anordnade från och med mars till sista juli (tror jag). Och jag vann den!  De två första bilderna nedan var mina bidrag!

Min hemlighet var att jag skicka in fel bild. Om ni jämför dessa två bilder så ser man klart och tydligt att den nedersta bilden är bättre. Fokus ligger på bron och det finns inga distraherande objekt (bilar och synliga människor) i bilden. Visserligen finns det en liten figur mellan den stora gula blomman och kanten av bilden till vänster, men det är inget som man fokuserar på. Dock så är den övre bilden bättre i och med att grusvägens area i bilden är mindre, än arean på gusvägen i den nedre bilden. Att grus upptar en så stor del av bilden är inte så charmigt. Samt att de lila blommorna har mer skärpa och liv i den övre bilden (även om det kan förstärkas med hjälp av photoshop, som jag har gjort med den övre bilden). Och får jag påpeka ytterligare en sak så hade det varit att jag skulle ha suttit på andra sidan av bron. Då hade mittpunkten av bilden varit inåt i parken och inte bilvägen som går bortanför träden. 

Länkar till artiklar
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress