Malin Vestergren

Macro i mitt hjärta
Objektivet som jag nydligen köpt är ett Canon EF 100mm f/2.8 L IS USM Macro. 






Text tagen från Canons hemsida:
 
EF 100 mm f/2,8L IS USM, som utgör en del av Canons prestigefyllda L-serie, är först att utrustas med en bildstabilisator med lutnings- och perspektivavkänning som är mycket effektiv vid närgränser.
  • Canons högeffektiva makro i L-serien
  • Hybridbildstabilisator i 4 steg
  • Bildåtergivning i naturlig storlek (1:1)
  • Lins med UD-glas
  • Vatten- och dammavvisande
  • Avståndsbegränsare med tre lägen
  • 9-bladig cirkelformad bländare ger jämn bakgrundsslöja
  • Ringformad AF-ultraljudsmotor
  • Stativkrage som tillval
Bild fotad med objektivet:
 
Valet stod mellan Canon EF 100mm f/2.8 L IS USM Macro och Canons EF 100mm f/2.8 USM macro (utan bl.a. IS). Från början ville jag köpa det som jag köpte, men då tyckte jag att det var sanslösa pengar, vilket det faktiskt är.., men det andra objektivet hade inte IS, och jag vill ha IS!! Så tillslut blev det det dyrare objektivet meeeed IS :)
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress