Malin Vestergren

Helt ny design
Nu har jag gjort de sista ändringarna och justeringarna på bloggens design. Jag var helt enkelt inte nöjd med de designerna jag hade innan. De hade jag laddat ner gratis av olika personer som gör designer. Men nää. Nu har jag gjort min egen från en grundmall som blogg.se har. Och jag måste säga att jag tycker att det blev myycket bättre. Tack photoshop för att du finns.
 
Allt blir så mycket lättare och personligare när man vet vad allt i stilmallen och kodmallarna heter och vad de betyder.

Ur min stilmall

 

#content {

overflow: hidden;
width: 650px;
float: left;
background: #FFFFFF;
padding: 20px 0px 20px;
voice-family:"\"}\"";
voice-family:inherit;
margin-top: 50px;
text-align: left;
vertical-align: top;
margin-right: 0px;
border-right-width: 0px;
border-right-style: solid;
border-right-color: #FFFFFF;
font-family: "Times New Roman", Times, serif;
-moz-box-shadow: 0 0 15px #808080;
-webkit-box-shadow: 0 0 15px #808080;
box-shadow: 0 0 15px #808080;
}

/** Post's body text **/
.entrybody {
font-family: "Times New Roman", Times, serif;
font-size: 13px;
font-weight: normal;
color: #A03807;
line-height: 140%;
text-align:justify;
padding:20px;
margin: 10px 0px 0px 0px;
}


Liksom.. what the?... Men jag har fått grepp på vad de olika sakerna heter och hur de hänger ihop osv osv. Jag är definitivt inte ett proffs på det, men jag är mycket bättre än vad jag var i början. Och det finns ingen genväg om man vill lära sig att koda, det är bara att sätta sig ner och ändra något och se vad som händer. 

Hoppas att ni gillar min nya design, för det gör jaaaag!


Kommentera gärna om ni hittar någon dum bugg så att jag kan försöka fixa det

HackerBoy...

ville bara säga att bara för man inte ska kunna kopiera bilderna, så hjälper det inte med det där, tryck ctrl+u sen öppna sidbilderna så kan man ta dem ;)

Svar: Vänta va? xD
Malin Westergren

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress