Malin Vestergren

Dont write when you're tired. End of story.
Jag ska inte skriva när jag är mojsig i huvudet har jag precis konstaterat. Låg nämligen och skrev imorse för att jag hade råkat ställa klockan två timmar för tidigt.. så ja. (Bra där med, var så trött när jag somnade att jag ställde klockan två timmar för tidigt..... härligt!) Följande mening läste jag igenom flera gånger och förstod inte hur jag kunde ha skrivit så, haha.
 
Ytterdörren small igen bakom henne och hon kunde höra hur sin pappa startade bilen och åka iväg. 
 
Liksom.. va? Inte bara meningsuppbyggnaden är felaktig, utan det är blandat tempus och tror fan det är syftningsfel också. Jag tror att jag försökte få in två meningar i en och samma mening. Antingen
  • Ytterdörren small igen bakom henne och hon kunde höra sin pappa starta bilen och åka iväg
eller
  • Ytterdörren small igen bakom henne och hon kunde höra hur hennes pappa startade bilen och åkte iväg.
Något utav dem måste jag ju ha menat.. 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress