Malin Vestergren

Min inspiration
Visste ni att jag får galet mycket inspiration av att sitta i bastun? Har jag med mig ett block och en penna, ja då kommer jag ha skrivit något innan jag går ut ur bastun. Det är oftast så med mig. Sätt mig i ett litet utrymme, där det inte finns så mycket att kolla på, så kommer min inspiration och min fantasi igång. Men placeras jag någonstans i ett stort utrymme, t.ex. i ett bibliotek vid ett fönster, då kommer jag ingenstans. Då finns det så mycket att kolla på att allt bara tar stopp i mitt huvud. Been there, done that. 

Sen det här med musik. Jag har en favorit kille som har någon slags.. knasig inverkan på mig. Jag kan inte förklara det, men det är bara bra att det är så. Secondhand Serenade. Hans låtar sätter igång min fantasi och jag kan i princip skriva hur mycket som helst bara jag hör hans låtar. Någonting med hans texter och hans speciella sound får igång mig.
I somras när jag tränade och sprang väldigt mycket så lyssnade jag på hans låtar och det gav mig jätte mycket motivation till att fortsätta springa när jag var trött. Så, tack, fina musik!
Även Silverstein har sån inverkan på mig, men måste nog säga att Secondhand Serenade faktiskt är snäppet vassare - även om jag hellre lyssnar på Silverstein annars.
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress