Malin Vestergren

Motivation
Vad har ni för motivation när ni gör något? Har ni någon källa som ni dyker ner i för att få inspiration eller behövs inte det? Jag vet hur jag får motivation och drivkraft för att vilja skriva, men med fotandet är det lite svårare. Jag vet vad som skulle få igång mig - men det finns inte här.
  • Hästar. Jag äääälskar att fota hästar. Problemet är att jag inte har någon totto att fota. Och det är långt till närmsta stall.
  • Gatubilder och naturbilder i ett avlägset land. Jag skulle vilja åka till Indien eller något sådant land. Jag tror att människorna där fastnar underbart på bild. Tänk er en bild som är fotad på en trång gata, det finns massa små hyddor där människorna säljer saker, kanske ris, kryddor eller vad som helst, och alla färgglada kläder och tyger. Kanske några barn som springer efter en get. Solen är på väg ner vilket gör att gatan simmar i varma färger och långa tunga skuggor som ger bilden djup och liv. Jag vill. Väldigt vackert som en färgbild, men tänk er att man skulle konvertera bilden till svartvitt och lägga till massa brus. Kanske lite vinjettering. En helt annan känsla. Mums.
  • Fota ljusspår i London. Fett najs.
  • Ta vybilder över en levande stad på natten ur fågelperspektiv. 
Hur får ni inspiration? Hjälp mig!
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress